חפש בבלוג זה

יום שני, 27 בנובמבר 2017

האם יש לכם ממונה בטיחות בארגון? מה התפקיד שלו?

 דוד גבריאלוב יו"ר חטיבת בטיחות בעבודה, בריאות ואיכות סביבה באיגוד לשכות המסחר טוען שמשרד הכלכלה צריך לחייב העסקת ממונה בטיחות לכל אתר בניה, כשהיקף העסקתו יהיה תלוי בגודל ומורכבות האתר.
הנתונים משנת 2016 כי  200,000 עובדים נפגעו במקומות העבודה ומעל ל- 363 עובדים נהרגו בתאונות עבודה מתחילת העשור, וכן בשנת 2015 שולמו למעלה מ – 2.5 מיליארד ₪ גמלאות נכות על ידי המדינה מראים כי במקומות העבודה לא מספיק שומרים על תקנות הבטיחות והגיהות.
מהם תפקידיו של ממונה בטיחות
חברת שלהבת מכשירה ממוני בטיחות וגם נאמני בטיחות במקומות העבודה.
תפקידיו של ממונה הבטיחות הינם:
1. פיתוח תוכנית הדרכת בטיחות שנתית.

2. ניתוח הסיכונים במקום העבודה ויישום תוכנית לניהול הבטיחות.
3. הטמעת תוכנית לניהול הבטיחות במקום העבודה וגם הדרכת העובדים לבטיחות בהתאם לתוכנית ההדרכה.
4. ממונה הבטיחות צריך לוודא כי תנאי הבטיחות במקום העבודה עונים על דרישות החוק והסיכונים הקיימים (בעבודה במתקנים השונים, במכונות ובציוד, שימוש בציוד מגן אישי, גידור מכונות, התקנת כפתורי חירום ועוד). 
5. ממונה בטיחות במקומות עבודה בהם העובדים חשופים לסכנות בריאותיות צריך לוודא כי העובדים עוברים בדיקות רפואיות תקופתיות ולדאוג להפחתת הסכנות הבריאותיות.
6. במקרי תאונה על ממוני הבטיחות לעצור את העבודה ולאחר סיום האירוע לחקור את התאונה ולהפיק לקחים.
7. ממונה הבטיחות צריך לדווא למעסקים על ליקויי בטיחות או הפרות של הוראות הבטיחות ולפעול לתיקונם בהתאם לתקנות. 

ממונה בטיחות הינו תפקיד חשוב מאוד וחשוב מאוד להתאים את היקף המשרה בהתאם לאתר העבודה ומספר העובדים בו.
חברת שלהבת מומחית בתחום זה.
לפירוט נוסף באתר שלהבת
https://www.shalhevet.co.il/services


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה